miercuri, ianuarie 06, 2010

Burdihan de Crăciun

Sezonul ăsta de sărbători am reuşit în sfîrşit să fac ceea ce porcii cam încheie pe la Ignat: m-am îngrăşat, ajungînd chiar, după cîteva luni de stagnare, să-mi depăşesc recordul personal cu 0,1 kg...
Cum? Mîncînd de parcă-ar fi Crăciunul. Şi pe terenul propriu şi în deplasare.
Antreuri ca în poză, salată boeuf (cu muştar controlat la etichetă), supă de găină de ţară (neînăcrită, cu paste de orez), sarmale (verificate la pasta de tomate), cîrnaţi şi chişcă, curcan întreg la cuptor, răcituri de curcan, alivenci, prăjitură cu cacao şi vişine (făină de orez) şi altele pe care le-am uitat dar le-am digerat.
Procedeul se reia de Anul Nou, cu mici modificări: alte antreuri, alte sarmale, altă salată boeuf, pulpe de pui fripte, ouă umplute, cremă de zahăr ars, legume la cuptor şi alte cîteva digerate dar uitate.
Hai să vă detaliez le hors d'oeuvre producţie proprie (proprie adică la mine în casă, nu cu mîinile mele):
  • pui cu susan (pui, ulei, susan, fără bechamel)
  • bacon şi caşcaval la cuptor
  • meloncello cu prosciutto
  • curmale prăjite în prosciutto
  • ouă cu cremă de brînză
  • ouă cu salată de vinete
  • champignoane cu ouă de prepeliţă
  • pachete de caşcaval şi şuncă
  • meloncello cu brînză albastră
  • mozarella cu struguri
  • curmale cu moţ de cremă de brînză
  • cabanos cu ardei la cuptor
  • mozarella cu ardei, castraveţi şi măsline
Hmm, cît mai e pînă la următoarea sărbătoare la care se mănîncă în acelaşi hal?

Un comentariu: