miercuri, februarie 18, 2009

Trei luni fără gluten

Am împlinit zilele trecute 3 luni de la diagnosticul de intoleranţă la gluten (urăsc cuvîntul ăsta, celiachie).
Pentru mine prima săptămînă a fost foarte interesant, era o provocare nouă şi mie-mi plac provocările. Au urmat două săptămîni demoralizate, pentru că a trebuit să conştientizez că trebuie să mă rup de felul în care am mîncat pînă acum. Apoi m-am liniştit şi am început să iau lucrurile aşa cum sînt, am simplificat tot ceea ce ţine de alimentaţie şi apoi am început să clădesc.
Acum încă clădesc: încerc ingrediente noi, încerc reţete, caut combinaţii de meniuri prin restaurante, am învăţat să vorbesc cu chelnerii. Am adăugat 3 kilograme în 3 luni şi mă apropii de recordul meu personal de greutate.

S-a mai apucat unu' să scrie... poate ai să zici. Da, pentru că atunci cînd m-am apucat eu să caut mi-a fost greu să găsesc tot ce-mi trebuie. Nu găsesc nicăieri ingredientele pe care le găseşti în reţetele de pe 'net. Nu am bugetul destul de mare cît să comand des de la firmele care aduc produse fără gluten. Nu am suficientă pricepere şi răbdare să fac eu în bucătărie reţete complicate, şi nici timp să gătesc zilnic.

Sînt un om simplu, trăiesc într-un oraş normal, am un job normal, am un buget normal (normal pentru România, adică mic), am o bucătărie normală pentru un apartament de bloc.

Aşa mănînc. Aşa trăiesc. Fără gluten.

2 comentarii:

  1. Bravo, George! Felicitari pt asa atitudine si energie! Ma regasesc in ce citesc, si savurez fiecare cuvant.

    Mihai A., nou descoperit ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Mihai!
      Acum e mult mai uşor decît acum cîțiva ani, tot ce îți trebuie, și tot ce îți urez eu, este un pic de voință și un pic de atenție.

      Acum că știu că mai citesc și alții ceea ce am scris o să reiau firul povestirilor...

      Ștergere