miercuri, februarie 25, 2009

Budincă din perle de tapioca

După ce am descoperit problema cu glutenul am ştiut că trebuie să găsesc alte mîncăruri, că trebuie să-mi lărgesc orizontul culinar, aşa că am luat la rînd magazinele şi am cumpărat o grămadă de ingrediente pe care nu le-am folosit pînă atunci. Aşa am pus mîna pe o pungă de perle de tapioca, la un magazin naturist local (Sano Vita, 7,50 lei/500g). Şi au stat perlele în dulap timp de vreo două luni, neatinse. Dar şi cînd am pus mîna pe 'net şi am scos de acolo reţete, să te ţii...
O jumătate de cană de perle de tapioca se pun la muiat în apă, pentru 10 minute. Se scurg şi se pun într-o oală cu 3 căni de lapte şi puţină sare. Se pune la foc mediu pînă începe să fiarbă, amestecînd continuu; deja începe să se îngroaşe, perlele încep să devină translucide. Se ia de pe foc şi se adaugă gălbenuşurile de la două ouă şi cîţiva stropi de esenţă de vanilie, amestecînd bine-bine. După ce gălbenuşurile s-au integrat, se adaugă albuşurile bătute spumă, iar amestecînd. Budinca devine acum pufoasă. Se pune apoi pe foc mediu pînă începe din nou să fiarbă, amestecînd, apoi se dă la cel mai mic foc posibil. Treptat, se adaugă o cană de zahăr, bineînţeles amestecînd. Apoi se lasă să fiarbă la cel mai mic foc posibil încă vreo 2-3 minute, amestecînd şi iar amestecînd.
Nu e chiar atît de complicat precum pare, şi se mai poate simplifica, de exemplu, adăugînd ouăle neseparate, sau sărind peste înmuiatul perlelor. Nasolul e că trebuie să stai 10 minute lipit de oală, amestecînd într-una. Dar rezultatul compensează din plin efortul.
Reţetele "lor" sînt cu nectar de mango şi cu lapte de nucă de cocos. Am cumpărat o conservă de compot de mango (Billa, 6 lei, Carrefour, 5 lei) să încerc şi aşa. Dar lapte de nucă de cocos, hm, o nucă de cocos de care se găseşte pe la noi (2 lei la supermarketuri) dă 50 ml lapte.
Varianta originală http://thaifood.about.com/od/thairecipesstepbystep/ss/sagopuddinmango_3.htm
Variantă adaptată http://www.elise.com/recipes/archives/000460tapioca_pudding.php

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu